2011. június 8., szerda

Túrótorta bogyós gyümölcsökkel

A barátnőm születésnapjára készítettem el tegnap ezt a tortát. A recept a Prima konyha magazinból van, de változtattam rajta pár dolgot. Most csak fagyasztott bogyós gyümölcsöt tudtam venni, így is jó lett, de friss málnával még finomabb lehet.

Hozzávalók:
A piskótához
  • 3 tojás
  • 3 kanál cukor
  • 2 kanál liszt
  • 2 kanál darált dió
  • egy mokkás kanál sütőpor
A krémhez
  • 1 csomag vanilliás puding
  • 3 kanál cukor
  • 4 dl tej
  • 2 dl meggylé
  • 1 tasak zselatin por
  • 3 dl tejszín
  • 500 g tehéntúró
  • 400 g málna vagy vegyes bogyós gyümölcs
A tojások fehérjét kemény habbá verem. A tojások sárgáját kihabosítom a cukorral majd lassanként hozzá keverem a liszetet, dió belet és fehérje habot, vigyázva, hogy ne törjem össze. 180 C-on kb 20 perc alatt megsütöm a piskótát. A pudingport a cukorral megfőzöm a tejben. A zselatint megolvasztom a meggylében. A tejszínt habbá verem. A túrót, ha szükséges, áttöröm egy szitán. A kihűlt pudingot mixerrel simára keverem, kanalanként hozzá adom a túrót majd bele keverem a gyümölcsöket(ha fagyasztottak, akkor még fagyosan), a zselét, amjd végül a tejszínt. Az egészet összeforgatom, vigyázva, hogy ne törjem össze a habot. A piskota köré teszem a tortakarikát és rásimítom a krémet. Legalább 5 órát dermesztem majd tejszinhabbal és gyümölcsökkel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése