2011. március 15., kedd

Tepertős pogácsa lakotársak kedvére

Ennek a sajtos-tepertős poginak a receptje szintén Smithéktől származik. Ők káposztát is tettek bele, én most csak így készítettem. Nagy sikere volt a lakotársak körében....ennyit tudtam megmenekiteni a mamut elől.

Hozzávalók:
  • 80 dkg liszt
  • egy kis kocka friss élesztő
  • 2 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só 
  • 2 tojás
  • 1,75 dl tejföl
  • 25 dkg vaj vagy zsír
  • 8 dkg margarin(én ezt is vajjal helyetesítettem)
  • 30 dkg darált tepertő
A tetejére:
  • 1 tojás
  • reszelt sajt
 
A langyos tejben feloldom a cukrot és az élesztőt. hagyom állni egy keveset.
A lisztbe belekeverem a sót, majd a zsiradékot elmorzsolom. A közepébe készítek egy kis mélyedést, beleütöm a tojásokat, beleöntöm a tejfölet és az élesztős tejet majd tésztává gyúrjuk. A tésztát letakarva hideg helyen hagyom egy fél órát kelni.
Amikor a tészta megkelt, kinyújtom 1,5 cm vastagságúra, rákenem a darált tepertőt, és összehajtogatom.  Berakom egy tálba, letakarom, és hideg helyen ismét pihentetem egy fél órát.
Amikor megkelt, kinyújtom a tésztát, ismét 1,5 cm vastagságúra, ismét hajtogatom és ismét hagyom állni egy fél órát.
Amikor kész, kinyújtom lisztezett táblán a tésztát kb. hüvelykujj vastagságúra, berácsozom a tetejét éles késsel, megkenem a felvert tojással és sajtot szórok a tetejére. a
Pogácsaszaggatóval kiszaggatom a pogácsákat és meleg helyen hagyom még 20 percet kelni őket.
Ezalatt előmelegítem a sütőt, 180°C fokra, A megkelt pogácsákat kb 20-25 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése