2011. január 25., kedd

Currys csirke

Erre a recepre Rózsa csoporttársam hívta fel a figyelmemet. Szintén a nosalty-ról származik és ezen is változtattam egy kicsit. Állítolag lehet benne a húst banánnal helyettesíteni és úgy is nagyon finom. Én most nem voltam annyira bevállalós, így inkább a húsos variánst próbáltam ki.

Hozzávalók:
  • 250 g rizs(én most barnát használtam)
  • 250 g csirkemell
  • 2 ek curry
  • 2 ek chili szósz
  • 1 ek méz
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 ek ketchup
  • 1 kk étkezési keményítő
  • 1 csokor újhagyma
  • 2 piros és 2 sárga kápia paprika
  • 6 kicsi-zsenge sárgarépa
  • 2 púpozott evőkanál mexikói zöldségkeverék(kukorica, borsó, paprika)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4 ek olaj
A rizset megfőzöm sós-vegetás vízben. A húst vékonyan felcsíkozom.

A mézből a szójaszósszal, 1 ek curryvel, a ketchupal és az étkezési keményítővel páclét készítek. Hozzakeverem a húst és állni hagyom míg elkészülök a zoldségekkel. A hagymát 1 centis darabokra, a többi zöldséget juliennre(egész vékony csíkokra) végom.

A wokban(nekem itt csak magas falú serpenyőm volt, abban is finom lett) felforrósítom az olajat és megsütöm benne a húst. Hozzáadom a zöldségeket, a csili szószt, az áttört a fokhagymát és 6-7 percig együtt pirítom(magas hőfokon). Hozzákeverem a főtt rizset és a maradék egy evőkanál curryt és még 2-3 percig együtt pirítom. Forrón tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése