2011. január 14., péntek

Ronda de finom pogácsa

Házibuliba voltunk hivatalosak ezért kellett valami sós rágcsálnivaló. Erre a receptete a nosalty-n talátam. Kevés munka van vele és nagyon finom a végeredmény:)



Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1,5 tk só
  • 1 kocka élesztő
  • 3 dl víz
  • 13 dkg fagyos zsír a hajtogatáshoz(én kb fele-fele arányban vajat használtam a zsir mellé)
A tészta tetejére :
  • olaj a kenéshez
  • 1 tk só
  • 1 tk köménymag 
Az élesztőt felfuttattam egy dl langyos vízben. A lisztből a maradék vizzel, sóval és a felfutott élesztővel tésztát gyúrtam. Egy fél orát pihentettem, majd kinyújtottam és megkentem a még hideg, de kissé kikevert vajas-zsíros keverékkel. 15 percet állni hagytam, majd újra hajtogattam. Újabb 15 perc állás utan a tepsibe tettem, kézzel kinyújtottam és késsel felvágtam pogácsa méretűre(nem vágtam el a tésztát teljesen, csak mélyen bevágtam). Olajjal megkentem és sóval meg köménymaggal megszórtam. Még negyed óra pihentetés után 200C-on 30 percet  sütöttem. Sütés után pogácsákká tördeltem. Frissen igazán jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése