2011. január 22., szombat

Tökéletes pizza

Sokféle receptet kipróbáltam, míg ráleltem erre. Köszönet érte Mr and Mrs Smith-nek. Vékonyra nyújtva nagyon finom ropogós pizzát kapunk.

Ha kisújnyi vastagra nyújtjuk, tetejét olajjal megkenjük, oregánóval megszórjuk és kétújnyi csíkokra vágjuk majd 200C-on kb 15 perc alatt kisütjük akkor finom, puha, mártogatni való rudacskáink lesznek.

A tegnap mindkét variánst elkészitettem, de annyira gyorsan elfogytak, hogy csak ezt az egy képet sikerült készíteni.
Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 3 dkg friss vagy egy tasak szárított élesztő
  • 3 dl langyos víz
  • 1 csapott ek kristálycukor
  • 2 dkg zsír
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 csapott ek só
  • 2 tk szárított oregánó
Egy nagy lba szitálom a lisztet majd hozzá keverem a sót és az oregánót.A közepébe mélyedést készítek és bele öntöm az előtte langyos vizben cukorral feloldott élesztőt.

Egy kevés lisztet keverek hozzá majd letakarva fél órát pihentetem.

Ez után hozzá adom a többi lisztet, belekavarom az olívaolajat és darabonként hozzá dolgozom a zsírt. 

Addig dagasztom míg selymes, lágy, rugalmas tésztát kapok, mely elválik a kezemtől.   

Olajozott frissentaró fóliával lefedve hagyom kelni 1 órát.
Amikor megkelt, lisztezett deszkára borítom, jól átdolgozom, és négy egyforma részre osztom. 

Mindegyik darabból kis cipót formázok és fóliával lefedve még egy fél orát pihentetem őket. 

A sütőt előmelegítem 250C-ra. A cipócskákakat nyujtófával egyenként vékonyra nyújtom, házi pizza mártással megkenem a tetejüket és megpakolom sonkával, kukoricával, spenóttal, vagy ami akad itthon.

Sajtot reszelek a tetejükre majd egyenként a forró sötőbe tolom őket. Kb 10 perc múlva kész az első fantasztikus illatú, ínycsiklandozó pizza. A maradék hármat is megsütöm utána szépen sorba. 

Melegen tálalom.

3 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, és nagyon jó lett ezzel a tésztával, igazi pizzázós feeling. Pasivélemény: hát ez nagyon finom (x10):)

    VálaszTörlés
  2. köszi Ágnes, hogy megosztottad velünk ezt a finom készítményedet is! várunk másokat is! Á

    VálaszTörlés
  3. örülök, h minkettőtöknél sikere volt:)

    VálaszTörlés